Wrzesień, 2016

Średnio na aktywność:75.25 km

43/2016 Wrześniowa sielanka

Sobota, 24 września 2016 · dodano: 25.09.2016 | Komentarze 3

Tę sobotę przeznaczyłam na rower.
Pogoda była idealna: słoneczna, rześka, wiatr niewielki, momentami nawet bezwietrznie.
W ogóle lubię wrzesień, zdecydowanie bardziej niż np. sierpień. W przyrodzie zapada cisza, zaorane pola pięknie pachną, lasy żółcieją, a nad pięknymi kaszubskimi jeziorami wreszcie spokój i nie trzeba wiele zachodu, by znaleźć miłe miejsce do poleniuchowania nad wodą.

Właściwie nie wiedziałam gdzie chcę jechać, poza tym że nad Jezioro Potęgowskie. Tam zdecydowałam, że popedałuję w okolice Sierakowic (omijając je), gdyż właściwie chyba jeszcze w tym roku nie byłam w tych rejonach.

Trasa: Luzino – Paraszyno – Osiek – Kętrzyno – Linia – Potęgowo – Kamienica Królewska – Załakowo – Łyśniewo Sierakowickie – Kowale - Gowidlino – Podjazdy – Mściszewice – Kamienica Szlachecka – Wygoda Łączyńska – Zajezierze – Miechucino – Mirachowo – Miłoszewo – Lewino – Wyszecino – Luzino

Przed siebie
Przed siebie © Monica

Jezioro Potęgowskie
Jezioro Potęgowskie © Monica

Nad Jeziorem Potęgowskim zrobiłam pierwszy i dość długi postój. Tak dobrze się leżało w tym słońcu na pomoście, że szczerze mówiąc nigdzie dalej mi się nie chciało jechać... Na szczęście wreszcie na chwilę słońce schowało się za chmurę, od razu zrobiło się chłodniej i to mnie zmobilizowało by ruszyć dalej.

Jezioro Kamienieckie
Jezioro Kamienieckie © Monica

Łyśniewo Sierakowickie
Łyśniewo Sierakowickie © Monica

Z Załakowa do Gowidlina jadę pięknymi, w większości szutrowymi, drogami pośród pól, łąk i jezior, czyli jest wszystko to co lubię najbardziej. Ruch znikomy, tylko w polach ludzie pracują - wiadomo: wykopki.

Jezioro Miemino
Jezioro Miemino, należące do jezior lobeliowych. © Monica

Jezioro Miemino © Monica

Pola i łąki
Pola i łąki © Monica

Przed Kowalami
Przed Kowalami © Monica

Przed Kowalami na bocznej drodze pod lasem, spotykam nagle.... świnię, dużą maciorę. Wyglądała jakby wyszła na spacer. Spostrzegłszy mnie jednak przyśpieszyła kroku i schowała się w krzaki. Zabawne to było, bo jak stara jestem jeszcze nie widziałam świni poza chlewem.

W Kowalach
W Kowalach © Monica

Pojechałam dalej. Jednak trochę nie dawało mi spokoju co ta świnia tam robiła, pomyślałam, że może uciekła z tego dużego gospodarstwa, które było w pobliżu na wzgórzu, zawróciłam, ale gospodarz wyjeżdżał już traktorem i nie zdążyłam mu powiedzieć o świni w krzakach. Machnęłam ręką, ale za chwilę znów zawróciłam zdecydowana, żeby podejść do domu i jednak kogoś poinformować. Najpierw jednak postanowiłam sprawdzić czy świnia nadal jest w tamtych krzakach, wróciłam, ale jej już nie było... więc nie wiem... nikogo w końcu nie poinformowałam, "świńska sprawa"... mam jednak nadzieję, że jakoś dotarła do swojego chlewu.

Jezioro Trzebocińskie
Jezioro Trzebocińskie © Monica

Kolejny postój ma miejsce nad Jeziorem Trzebocińskim, koło Podjazdów. Miła miejscówka z pomostem, łódeczką i zamkniętym domkiem letniskowym ;-)

Postój na Jeziorem Trzebocińskim
Postój na Jeziorem Trzebocińskim © Monica

Potem kolejne piękne szutry aż do Kamienicy Szlacheckiej.

Na trasie do Mściszewic
Na trasie do Mściszewic © Monica

Na trasie do Kamienicy Szlacheckiej
Na trasie do Kamienicy Szlacheckiej © Monica

Z Kamienicy już dominują asfalty, z wyjątkiem odcinka trasy z Miłoszewa do Lewina.

Kościół w Wygodzie Łączyńskiej
Kościół w Wygodzie Łączyńskiej © Monica

Ostatni postój - nad Jeziorem Miłoszewskim
Ostatni postój - nad Jeziorem Miłoszewskim © Monica

Ostatni, tuż przed zachodem, postój nad Jeziorem Miłoszewskim. Cicho tu, ale ku mojemu zdziwieniu ludzi sporo... prawie każdy pomost zajęty przez wędkarzy, na szczęście "mój" pomost jest wolny.

42/2016 Wietrzna niedziela

Niedziela, 18 września 2016 · dodano: 18.09.2016 | Komentarze 3

Po całym tygodniu pięknej pogody niedzielny poranek nie był zbyt optymistyczny: zimno, pochmurno. Mimo to postanowiłyśmy jechać.  Dzisiaj pierwszy raz od ponad 3 miesięcy w towarzystwie siostry. Miał też jechać wujek, ale dał nam kosza... pogoda go zniechęciła no i ogólnie nie chciało mu się. Stopniowo jednak zaczęło się wypogadzać, najważniejsze, że pokazało się słońce, tylko wiatr był mocny i niestety niesprzyjający. Na szczęście miałyśmy termos z ciepłą herbatą.

Trasa: Luzino - Tępcz - Pobłocie - Zęblewo - Będargowo - Kolonia - Sianowska Huta - Pomieczyńska Huta - Kartuzy - Kosy - Chmielno - Reskowo - Cieszenie - Mirachowo - Strysza Buda - Staniszewo - Lewino - Wyszecino - Luzino

Jezioro Białe

W drodze powrotnej © Monica

41/2016 Powrót ze Swarzewa

Niedziela, 4 września 2016 · dodano: 04.09.2016 | Komentarze 2

Miałam w planach zrobić dzisiaj dłuższą przejażdżkę, w tym przede wszystkim pojechać nad morze. Niestety padało bez ustanku od wczesnego rana, więc w południe, po sumie odpustowej, udałam się prosto do domu, prawie identycznie jak wczoraj, a nawet jeszcze bardziej prosto, gdyż nie wjeżdżałam do centrum Pucka. Przez 30 km padało cały czas, potem trochę słabiej, na koniec znów mocniej. Łeee.... fatalna pogoda.

Trasa: Swarzewo – Puck – Darżlubie – Leśniewo – Domatówko – Wlk. Piaśnica – Warszkowo – Kniewo – Kębłowo – Luzino

Deszczowo
Deszczowo © Monica

Kategoria 0-50 km, W pojedynkę

40/2016 Do Swarzewa

Sobota, 3 września 2016 · dodano: 04.09.2016 | Komentarze 1

Cały czas asfaltami, bez kombinacji, bo wyjechałam z domu po godz. 16, a na 19 chciałam być w Swarzewie.

Trasa: Luzino – Kębłowo – Zamostne – Kniewo – Warszkowo – Wlk. Piaśnica – Domatówko – Leśniewo – Darżlubie – Puck – Swarzewo