12/2016 Kaszubska majówka dz.3 (z Wiela do domu)

Poniedziałek, 2 maja 2016 · dodano: 12.05.2016 | Komentarze 6

Ostatni dzień tegorocznej majówki...
Pogoda przepiękna.

Ruszamy zielonym szlakiem do Przytarni i dalej cały czas lasami wzdłuż zachodniego brzegu Jeziora Wdzydze aż do Czarliny. Następnie asfaltem do Grzybowskiego Młyna, a tam wbijamy się na czerwony szlak kaszubski, by poznać kolejne jego fragmenty. Chciałyśmy nim dojechać do Gołubia Kaszubskiego i częściowo dojechałyśmy, ale pewne fragmenty jednak ominęłyśmy... W sumie do Jez. Wieprznickiego jedziemy nim cały czas. Również część szlaku wzdłuż owego jeziora pokonujemy. Miejsce rewelacyjne, w końcu jednak ścieżka jest tak wąska, stroma i śliska z powodu mnóstwa wyschniętych liści, że wspinamy się na wysoki brzeg jeziora i przez pole dostajemy się do drogi, którą dojeżdżamy do Cząstkowa. Tam wracamy na szlak, ale wkrótce w lesie za Cząstkowem go gubimy, prowadzi tak niewyraźną przecinką pełną gałęzi, że wyjeżdżamy na drogę i wracamy do Cząstkowa i już asfaltem jedziemy do Skorzewa. Tam już nawet nie szukamy szlaku, gdyż ma on prowadzić znów brzegiem jeziorka, co prawda niedużego, ale my już tego dnia nie chcemy tego typu atrakcji... ;-) Dojeżdżamy jakąś szutrówką nad Jezioro Dąbrowskie, a stamtąd czerwonym do Gołubia. Tam wreszcie upragniony postój, który się opóźnił, bo myślałam, że zawitamy tam wcześniej. Leżymy w słońcu nad jeziorem i nie chce nam się ruszać dalej, ale w końcu trzeba. Do domu jeszcze daleko, więc rezygnujemy z wizyty w Ostrzycach i jedziemy najkrótszą drogą do Chmielna, czyli przez Stare Czaple, Przewóz, Sznurki i Lampę, a potem również standardową najkrótszą trasą do domu.

Trasa: Wiele – Przytarnia – Joniny Małe - Rów - Czarlina - Wąglikowic – Grzybowski Młyn – Łubiana - Garczyn - Wieprznica  – Cząstkowo – Skorzewo –  Gołubie – Stare Czaple – Przewóz – Sznurki – Lampa – Chmielno – Garcz – Sianowo – Lewino – Wyszecino – Luzino

Okolice Przytarni
Okolice Przytarni © Monica

Morenowe pagóry w okolicy Przytarni
Morenowe pagóry w okolicy Przytarni © Monica

Wdzydzki Park Krajobrazowy
Wdzydzki Park Krajobrazowy © Monica

Z tego miejsca nad jeziorem, w okolicach Przytarni, prowadzi wąska, dość stroma ścieżka na punkt widokowy (800 metrów) nad Jeziorem Wdzydze. My z niej zrezygnowałyśmy i bardzo dobrze, gdyż po przejechaniu iluś tam jeszcze metrów zielonym szlakiem pojawił się kierunkowskaz na ten sam punkt 300 metrów i znacznie wygodniejszą i płaską ścieżką.

Jezioro Wdzydze po raz kolejny

W Chmielnie
W Chmielnie © Monica

Skowronek
| 21:01 sobota, 14 maja 2016 | linkuj Prześliczne widoki i ciekawa wyprawa:) Fajnie czyta się Twoje relacje. I ogląda:)))
panther
| 19:44 sobota, 14 maja 2016 | linkuj Świetnie wykorzystana majówka :-) Powrót do domu wymagał pokonania sporego dystansu.
Gratuluję i serdecznie pozdrawiam :-)
sebekfireman
| 17:24 sobota, 14 maja 2016 | linkuj Ale fajną trasę zrobiłyście - widoki super. Dystans też niczego sobie tym bardziej że widzę że prawie sam teren był.
Buczek
| 18:17 piątek, 13 maja 2016 | linkuj Super pogoda, piękne tereny. Faktycznie kwintesencja rowerowania, ale i kwintesencja Kaszub [kiedyś każde wakacje nad Raduńskim, we wspomnianych Sznurkach... ech wspomnienia].
Trzy dni na rowerze, a asfalt bodaj tylko na jednym zdjęciu. Cudownie. A ścieżka nad Wieprznickim - rewelacja. Po raz kolejny prowokujesz do wybrania się w dany rejon. Piękne zdjęcia. Wspaniałą miałyście majówkę. Troszkę zazdroszczę. Ale majówka jeszcze przede mną.
davidbaluch
| 08:46 piątek, 13 maja 2016 | linkuj piękne krajobrazy i super wycieczka tylko coś z jakością zdjęć nie tak
zarazek
| 07:29 piątek, 13 maja 2016 | linkuj Wspaniałe widoki, trasy, jeziora oraz pogoda. Takie wyprawy są dla mnie kwintesencją rowerowania. Super, że udało wam się wyrwać z życia na rowery - trzymam też kciuki za inny projekt, szykujący się na ten sezon. ;)